היתרונות בהכנת קפה מפולי קפה

היתרונות בהכנת קפה מפולי קפה

רובנו מסתפקים כיום בחבילות הקפה הגרוס, המגורען או באבקת אינסטנט. עם זאת, מי שיכול להזמין פולים טריים, ולהכין מהם את המשקה הנפלא ייהנה מטעם משובח וארומ

הטיפ המושלם לקירור משקאות!
איך מכינים את עוגת יום הולדת קלאסית
מה זה שולחן שוק – הטרנד שכבש את המדינה

רובנו מסתפקים כיום בחבילות הקפה הגרוס, המגורען או באבקת אינסטנט. עם זאת, מי שיכול להזמין פולים טריים, ולהכין מהם את המשקה הנפלא ייהנה מטעם משובח וארומה ייחודית. במאמר זה נגלה את היתרונות הרבים שיש להכנת הקפה שהוכן מפולים טריים מזנים שונים.

ניחוח הקפה שאין כמוהו

פולי הקפה עצמם משמשים כאריזה ההדוקה ביותר שתוכלו למצוא לקפה. כמובן, שגם הפולים צריכים להגיע אליכם בקופסה סגורה, ורצוי אטומה בוואקום. ההמלצה לניחוח מושלם מתחילה מטחינה של הפולים לאבקה, רגעים ספורים לפני שמשתמשים במכונת הקפה האוטומטית או בגרסאות הידניות של מכונה זו. חשוב לדעת, כי את הקפה יש לטחון בגודל המתאים למשקה. קפה פילטר נרצה לטחון בטחינה גסה, קפה קפוצ'ינו לעומתו נטחן לזמן רב יותר. כך, המים יוכלו לעבור בין גרגירי הקפה ולהמיסם, מבלי שהקפה יישרף וליצור את הארומה המושלמת.

טריות הקפה

יתרון נוסף שיש להכנת קפה מהפולים עצמם טמון בטריותם. אין זה משנה כמה ננסה לשמור על קפה טחון בוואקום, ובתנאים מושלמים מבחינת צל וטמפרטורה, דבר לא ישווה לתנאים שבהם הוא ישמר בפולי הקפה. אם אתם רוצים לחוש את הטעם הנפלא של המשקה טרי, טחנו את הפולים המשמשים אך ורק לכוס הקפה שאתם עומדים לשתות כרגע. את שאר הפולים אחסנו במתקן ייחודי.

חשוב לדעת כי ההשפעה של הפולים על טריותו של הקפה היא כפולה: הם מונעים הן כניסת לחות, והן חדירת חמצן לקפה.

לכן, גם לאחר טחינתו, חשוב שלא לאחסן את הקפה במקרר שבו יש אחוז לחות גבוה. יש המאחסנים את הקפה במקפיא, אך מומחי קפה רבים מתנגדים לכך. הם גורסים כי השינוי בטמפרטורה בין הקפה המאוחסן בטמפרטורה נמוכה לקפה הרותח המוכן, יפגע בטעמו.

יצירת הבלנדים בעצמכם

כאשר אתם מכינים את הקפה מסוגים שונים של פולי קפה, אתם יכולים ליצור שילוב של הטעם המושלם עבורכם. לכל זן של קפה יש תכונות ייחודיות. חלק מהפולים מציעים טעם מר יותר ואחרים מזכירים את טעמו של האגוז. מלבד ההבדל בין הזנים עצמם, תגלו כי מקום הפולים ישפיע גם על טעמם.

למשל, פולי הקפה של וונצואלה יהיו מתוקים יותר, זנים המגיעים מהמזרח הרחוק עשויים להכיל טעם עדין המזכיר את טעמו של פרי ההדר. אם אתם טוחנים את פולי הקפה בעצמכם, אתם יכולים להשתמש בשליש זן מסוים ובשני שלישים של זן אחר, כדי לשלב גוף מלא וטעם פרי הדר בקפה המגיע ממקום אחר ומעניק מתיקות או מרירות. כל אחת מכוסות הקפה שלכם תהיה שונה לחלוטין בהתאם לזנים שתשלבו בה, ותאפשר לכם לזהות את הטעמים והניחוחות המתאימים ביותר עבורכם.

לסיכום, הכנת הקפה לאחר טחינה עצמאית של הפולים תעניק לכם את החוויה המושלמת המשלבת טריות, ארומה וטעם. נסו לרכוש מספר זנים שונים, ולשלב ביניהם. כך תמצאו את טעמו של הקפה המתאים ביותר לתחילתו של יום חדש.

.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0